
Eind september was Erinne Baarslag aanwezig bij het jaarlijkse FleXevent, dat natuurlijk ging over de impact van de coronacrisis. Er werd gekeken naar kansen op de flexmarkt voor de uitzender, zodat hij futureproof is en de toegevoegde waarde van de technologie in zijn sector weet te zien.
Goede vooruitzichten
Na de economische krimp door de coronacrisis dit jaar, staat het jaar 2021 in het teken van herstel. En dat is positief voor de uitzenders. De uitzendbranche is zwaar getroffen door de coronacrisis, maar zal ook snel profiteren van economisch herstel. Er werd zelfs gesproken over een grote groei die de flexbranche in de komende jaren zal doormaken, doordat de technologische ontwikkelingen ervoor zorgen dat er allerlei nieuwe functies ontstaan. De flexbranche kan een belangrijke rol spelen bij het bemiddelen van die nieuwe functies op de arbeidsmarkt.
Een futureproof flexbureau
Hoe ziet een futureproof flexbureau eruit? Han Mesters van ABN AMRO gaf tijdens het event vijf tips:
Open kantoren: een fysieke vestiging met een high touch-benadering is voor bepaalde markten belangrijk.
Benchmark die kantoren: welke kantoren doen het goed en waarom?
Blijf weg uit sectoren waar volumecontracten de markt domineren, want zelfs bij schaarste blijven die de prijzen afknijpen.
Maak gebruik van artificial intelligence (AI) bij het matchen.
Werk aan de bedrijfscultuur: humanization management is de trend en daarmee zorg je dat je een ‘employer of choice’ wordt.
Bron: Flexmarkt